Podcasting har været stigende i årevis, og som et professionelt lydmærke af høj kvalitet ønskede Blue Microphones en aktiv tilstedeværelse i podcasting-landskabet. I et længerevarende samarbejde med den populære danske podcaster Stephanie Fisker, der er vært på podcasten Anden til Venstre, modtager Blue påtegning og et stempel fra en betroet kilde. Samtidig skaber partnerskabet brandbevidsthed blandt kommende og håbefulde podcastere og indholdsskabere.
Udover at sponsorere flere afsnit af showet via pre-rolls, har Stephanie kommunikeret vigtige nøglebudskaber og viden om Blues produkter via podcasten; i et blogindlæg om, hvordan hun begyndte sin egen rejse som podcaster; via en række Instagram-kampagner; kampagnekoder og produktplaceringer. En væsentlig del af materialet har haft et informativt vidensdelingsformål med henblik på at etablere Blue Microphones som en tankeleder på området.
Over tid, fra april 2020 til maj 2021, har partnerskabet med Stephanie Fisker genereret i alt 72 brandeksponeringer på Stephanies kanaler (SoMe, podcast og blog), hvilket har resulteret i en samlet rækkevidde på 3.262.300.
Vigtigst af alt har Blue modtaget ægte og troværdig støtte fra en stadig mere succesfuld podcaster, som har fået sit publikum til at vokse i processen. Det imponerende udvalg af kendte gæster i podcast-afsnittene har også været indirekte forbundet med brandet.
Image credit: @stephaniefisker
