Tekstforfatning > Webtekster
9. oktober 2013

Ny kampagne skal skaffe frivillige superhelte

I Related har vi i en årrække haft et tæt samarbejde med KFUM’s Sociale Arbejde, og det har resulteret i en række forskellige PR-projekter. Seneste skud på stammen er kampagnen ”Frivillig Superhelt”, der for nyligt blev søsat med et spritnyt kampagnesite. Og snart får de frivillige superhelte også deres TV-debut...
26. juni 2013

Ny ansøgningsfrist - ny kampagne

I foråret stod Related bag en større landsdækkende kampagne for landets læreruddannelser. De kommende studerende skulle gøres opmærksom på de nye, skærpede adgangskrav til uddannelsen, som betød, at mange skulle søge allerede 15. marts. Ansøgningsfristen blev dog efterfølgende forlænget, og det betød en ekstra kampagne med fokus på den nye dato....
7. juni 2012

Nyt website er klar til at brande Ry

For et par dage siden gik Rys spritnye website i luften. Ry.dk, der er et samarbejde mellem Midtjyllands Avis og forskellige foreninger og virksomheder i byen, har til formål at promovere Rys smukke natur og stærke sammenhold for borgere, turister og erhverv...
12. januar 2011

Spotlight på lyd- og lysgigant

Selvom kunderne er vant til at begå sig på scenekanter og direkte tv, lever Nordic Rentals A/S, der udlejer lyd, lys og scene, stille og roligt bag mediekulissen. Den udfordring ville de dog gerne tage op - med hjælp fra Related....
14. september 2010

Ekstern projektleder holder organisationen til ilden

Når man selv skal drive processen, er det nemmere at udsætte tingene. Derfor valgte TDC Hosting at lade Medieministeriet være projektleder på færdiggørelsen af deres nye website....
20. august 2010

Informationsfolder og landing page til NetDesign

En trykt informationsfolder og en tilhørende landing page blev resultatet, da Related skulle hjælpe NetDesign med at kommunikere et teknisk kompliceret budskab ud....
3. juni 2010

Unikt website til en unik kunde

Udviklingen af en ny digital strategi og et nyt website-koncept danner basis for relanceringen af unik.dk....
 

Tekstforfatning

Et skarpt budskab handler ikke kun om at stave rigtigt eller at sætte ordene sammen i den rigtige rækkefølge. At kommunikere skriftligt handler om at få fortalt sit budskab på en letforståelig måde, om at signalere åbenhed og professionalisme – og om at undgå unødig støj, så modtageren misforstår dig eller måske helt mister interessen.

Dit budskab skal hverken tale ned til eller hen over hovedet på din målgruppe. Du skal være i stand til at ramme dine modtagere lige dér, hvor de kan mærke det.
Samtidig skal den gode tekst selvfølgelig matche det medie og den kommunikationskanal, den optræder i.

For tekst er ikke en metervare. En god webtekst fungerer ikke nødvendigvis godt i en brochure – og omvendt. Ordene, rækkefølgen, sammenhængen og stilen – det afhænger alt sammen af, hvem du vil ramme og hvor.

 

De 3 seneste nyheder

Ny praktikant hos Related

Vi har travlt for tiden. Derfor er vi glade for at kunne byde vores nye praktikant Ellen velkommen på holdet...

Related forstærker tech-teamet

Foråret er endelig kommet. Udenfor begynder alting at vokse - og det samme gør Related. Det seneste skud på stammen hedder Niklas Arnell, der skal være en del af Relateds kontor i Stockholm...

Related på udkig efter næste praktikant

Vi har netop indledt jagten på efterårets praktikant...