Tekstforfatning > Redaktionel sparring
15. august 2012

It-opsang hitter i medierne

Hvor sikker er din mailadresse? På vegne af Eurosecure satte vi fokus på det spørgsmål efter en lækage-sag, hvor 450.000 kodeord blev afluret. Presseindsatsen gav massiv omtale....
6. januar 2012

Glad Facebook-strategi og konkrete ideer til aktiviteter

Projekt Arbejdsglæde formidler arbejdsglæde til danske organisationer og virksomheder. For at komme tættere på de eksisterende kunder og få kontakt til nye samarbejdspartnere bad virksomheden Related om hjælp til en Facebook-strategi. Udover en køreplan for hver af virksomhedens tre Facebook-sider fik Projekt Arbejdsglæde mere end 40 konkrete ideer med fra workshoppen...
26. maj 2011

Miljøet på dagsordenen

Related har i foråret hjulpet Silkeborg Forsyning med udarbejdelsen af deres årlige miljøredegørelse, som skal formidle mål og resultater på miljøsiden på en interessant og relevant måde for både politikere og menig mand....
15. juli 2010

Ny ernæringsvision for Sygehus Lillebælt

Related har i juni måned hjulpet et udvalg under Sygehus Lillebælt med at få formuleret en fælles vision for kost og ernæring på regionens fem sygehuse....
28. maj 2010

Slut med ensomme kommunikationsmedarbejdere

Mange kommunikationsmedarbejdere sidder alene med ansvaret for PR, markedsføring og kommunikation i en mindre eller mellemstor virksomhed. Et nyt koncept fra Related giver dem sparring og inspiration....
11. februar 2010

Nyhedsbrev skal trække danskere til Norge

Innovasjon Norges nyhedsbrev skal skaffe endnu flere danske turister til Norge. Produktionen er lagt i hænderne på Related....
18. november 2009

Et bladtjek og et kort skriv-bedre-kursus

Et bladtjek og et skriv-bedre-kursus har givet AAB Vejles beboerblad et kvalitetsløft, og samtidig sparer AAB Vejle ressourcer i produktionen....
 

Tekstforfatning

Et skarpt budskab handler ikke kun om at stave rigtigt eller at sætte ordene sammen i den rigtige rækkefølge. At kommunikere skriftligt handler om at få fortalt sit budskab på en letforståelig måde, om at signalere åbenhed og professionalisme – og om at undgå unødig støj, så modtageren misforstår dig eller måske helt mister interessen.

Dit budskab skal hverken tale ned til eller hen over hovedet på din målgruppe. Du skal være i stand til at ramme dine modtagere lige dér, hvor de kan mærke det.
Samtidig skal den gode tekst selvfølgelig matche det medie og den kommunikationskanal, den optræder i.

For tekst er ikke en metervare. En god webtekst fungerer ikke nødvendigvis godt i en brochure – og omvendt. Ordene, rækkefølgen, sammenhængen og stilen – det afhænger alt sammen af, hvem du vil ramme og hvor.

 

De 3 seneste nyheder

Ny praktikant hos Related

Vi har travlt for tiden. Derfor er vi glade for at kunne byde vores nye praktikant Ellen velkommen på holdet...

Related forstærker tech-teamet

Foråret er endelig kommet. Udenfor begynder alting at vokse - og det samme gør Related. Det seneste skud på stammen hedder Niklas Arnell, der skal være en del af Relateds kontor i Stockholm...

Related på udkig efter næste praktikant

Vi har netop indledt jagten på efterårets praktikant...