Tekstforfatning > Cases
20. maj 2015

På MOBOTIX partnerkonference i Tallin

Relateds Kathrine Graugaard er netop hjemvendt fra den estiske hovedstad Tallin. Her deltog hun i det årlige MOBOTIX NPC (National Partner Conference) for Norden og Baltikum for at få indsigt i den tyske overvågningsgigants nyeste produkter og teknologier, møde MOBOTIX-partnere og samle input og ideer til fremtidige presseaktiviteter.
...
25. august 2011

PR-strategi for eKvittering

Firmaet eKvittering hjælper alle os rodede danskere med at holde styr på kvitteringerne. I stedet for at lede febrilsk i skuffer og kagedåser kan man få kvitteringerne online og opbevare dem i sit eget arkiv på internettet. Nemt og bekvemt. Related hjælper eKvittering med at få det gode budskab ud over rampen.
...
14. marts 2011

Related skriver ny kontrakt med Mobotix

Related fortsætter for 4. år i træk som lead agency for Mobotix i Norden og Baltikum. ...
1. august 2010

Vertica insourcer kommunikationsressourcerne

Den århusianske it-virksomhed Vertica har siden september 2009 haft en kommunikationskonsulent fra Related siddende en dag om måneden til at varetage virksomhedens skriftlige kommunikation....
15. marts 2010

Related introducerer Mobotix i Baltikum

I samarbejde med et litauisk kommunikationsbureau har Related netop udrullet en større PR-kampagne for Mobotix., der har sat fokus på overvågningsproducentens aktiviteter i de baltiske lande....
19. januar 2010

To nye nyhedsbreve for TDC Hosting

Related har siden efteråret samarbejdet med TDC Hosting omkring udarbejdelsen af virksomhedens to nyhedsbreve – et til eksisterende og et til potentielle kunder....
1. september 2009

Ny kommunikationsstrategi og -styring for Visiolink

Århusianske Visiolink havde behov for mere styring af deres kommunikation og ønskede en overordnet strategi, som kunne sikre en rød tråd i virksomhedens budskaber udadtil. ...
 

Tekstforfatning

Et skarpt budskab handler ikke kun om at stave rigtigt eller at sætte ordene sammen i den rigtige rækkefølge. At kommunikere skriftligt handler om at få fortalt sit budskab på en letforståelig måde, om at signalere åbenhed og professionalisme – og om at undgå unødig støj, så modtageren misforstår dig eller måske helt mister interessen.

Dit budskab skal hverken tale ned til eller hen over hovedet på din målgruppe. Du skal være i stand til at ramme dine modtagere lige dér, hvor de kan mærke det.
Samtidig skal den gode tekst selvfølgelig matche det medie og den kommunikationskanal, den optræder i.

For tekst er ikke en metervare. En god webtekst fungerer ikke nødvendigvis godt i en brochure – og omvendt. Ordene, rækkefølgen, sammenhængen og stilen – det afhænger alt sammen af, hvem du vil ramme og hvor.

 

De 3 seneste nyheder

Ny praktikant hos Related

Vi har travlt for tiden. Derfor er vi glade for at kunne byde vores nye praktikant Ellen velkommen på holdet...

Related forstærker tech-teamet

Foråret er endelig kommet. Udenfor begynder alting at vokse - og det samme gør Related. Det seneste skud på stammen hedder Niklas Arnell, der skal være en del af Relateds kontor i Stockholm...

Related på udkig efter næste praktikant

Vi har netop indledt jagten på efterårets praktikant...