Tekstforfatning > Brochurer
 

Tekstforfatning

Et skarpt budskab handler ikke kun om at stave rigtigt eller at sætte ordene sammen i den rigtige rækkefølge. At kommunikere skriftligt handler om at få fortalt sit budskab på en letforståelig måde, om at signalere åbenhed og professionalisme – og om at undgå unødig støj, så modtageren misforstår dig eller måske helt mister interessen.

Dit budskab skal hverken tale ned til eller hen over hovedet på din målgruppe. Du skal være i stand til at ramme dine modtagere lige dér, hvor de kan mærke det.
Samtidig skal den gode tekst selvfølgelig matche det medie og den kommunikationskanal, den optræder i.

For tekst er ikke en metervare. En god webtekst fungerer ikke nødvendigvis godt i en brochure – og omvendt. Ordene, rækkefølgen, sammenhængen og stilen – det afhænger alt sammen af, hvem du vil ramme og hvor.

 

De 3 seneste nyheder

Ny praktikant hos Related

Vi har travlt for tiden. Derfor er vi glade for at kunne byde vores nye praktikant Ellen velkommen på holdet...

Related forstærker tech-teamet

Foråret er endelig kommet. Udenfor begynder alting at vokse - og det samme gør Related. Det seneste skud på stammen hedder Niklas Arnell, der skal være en del af Relateds kontor i Stockholm...

Related på udkig efter næste praktikant

Vi har netop indledt jagten på efterårets praktikant...