29. februar 2008
Læserne foretrækker kundemagasiner

Et godt kundemagasin skal skabe interesse og relevans hos målgruppen. Det beskriver ikke kun produkter og historier fra virksomheden, men behandler ofte stof, som afspejler målgruppens interesser i bred forstand. Det er derfor heller ikke overraskende, at tendensen peger på, at folk foretrækker kundemagasiner frem for anden markedsføring. I en engelsk undersøgelse, fortaget af Mintel Consultancy i 2005, mener 91 % af de adspurgte, at kundemagasiner er informative. Samtidig stoler 51 % mere på præsentationer af produkter i et kundemagasin end i en annonce. Over halvdelen af respondenterne peger ydermere på, at folk finder kvaliteten af kundemagasiner enten god eller rigtig god.

Ekspertise inden for kundemagasiner
I Related har vi mange års erfaring med magasinproduktion. Vi leverer A-Z løsninger, hvor vi står for koncept, journalistisk produktion, design og tryk.

Vi har blandt andet stået for Telekædens erhvervsmagasin, men vi hyres også ind som redaktionel sparringspartner og løser delopgaver. TechData ønskede fx en journalistisk opstramning af deres forhandlermagasin, så vi rådgiver i dag om indhold og leverer et fast antal sider til hver udgivelse.

Magasinet Freedomatwork-magazine er sidste skud på stammen. Det er Duba-B8, der er afsenderen bag dette nyhedsmagasin, der lanceres som en kombination af et elektronisk nyhedsbrev med teasere til artiklerne, og fra nyhedsbrevet ledes de ind til den elektroniske udgave af magasinet, som indeholder alle artiklerne. Hele magasinet trykkes desuden, og Duba-B8 skaber herigennem synergi mellem de trykte og de digitale medier.

Ud over at være hel- eller delleverandør på forskellige magasiner, laver vi også bladtjek for dem, der har brug for et redaktionelt spark bagi eller ønsker input til, hvordan den visuelle værktøjskasse kan rystes, så indhold og form spiller maksimalt sammen.

Se eksempel på kundemagasin for Duba-B8

 

Tekstforfatning

Et skarpt budskab handler ikke kun om at stave rigtigt eller at sætte ordene sammen i den rigtige rækkefølge. At kommunikere skriftligt handler om at få fortalt sit budskab på en letforståelig måde, om at signalere åbenhed og professionalisme – og om at undgå unødig støj, så modtageren misforstår dig eller måske helt mister interessen.

Dit budskab skal hverken tale ned til eller hen over hovedet på din målgruppe. Du skal være i stand til at ramme dine modtagere lige dér, hvor de kan mærke det.
Samtidig skal den gode tekst selvfølgelig matche det medie og den kommunikationskanal, den optræder i.

For tekst er ikke en metervare. En god webtekst fungerer ikke nødvendigvis godt i en brochure – og omvendt. Ordene, rækkefølgen, sammenhængen og stilen – det afhænger alt sammen af, hvem du vil ramme og hvor.

 

De 3 seneste nyheder

Ny praktikant hos Related

Vi har travlt for tiden. Derfor er vi glade for at kunne byde vores nye praktikant Ellen velkommen på holdet...

Related forstærker tech-teamet

Foråret er endelig kommet. Udenfor begynder alting at vokse - og det samme gør Related. Det seneste skud på stammen hedder Niklas Arnell, der skal være en del af Relateds kontor i Stockholm...

Related på udkig efter næste praktikant

Vi har netop indledt jagten på efterårets praktikant...