17. maj 2009
Tal i øjenhøjde på dit website
Det gælder ikke bare om at få brugere lokket ind på dit website – det gælder om at få dem til at blive der. Med små webfilm på dit website vil du opleve, at brugeren bliver længere tid på din side, og samtidig kan du være med at holde deres fokus på de ting, som du finder vigtigst på dit website


Det er jo i virkeligheden hverken nyt eller revolutionerende at bruge små webfilm på sit website, men på trods af det, oplever Henrik Koch, som er direktør i Related, at meget få virksomheder benytter sig af teknologien:

- Når jeg foreslår vores kunder at lave deres website mere levende med fx små webfilm, er deres første reaktion ofte, at det er for dyrt og for teknologisk avanceret for dem, men det er det altså slet ikke. Det er meget billigere, end mange forestiller sig, og når man tager værdien i betragtning, er gevinsten endnu større.

Mindre end ét minut er nok
Der er uanede muligheder for, hvad du kan vise med en webfilm. Du kan vælge at synliggøre dine budskaber, dine produkter, din virksomhed, dine resultater, dine medarbejdere eller lige præcis, hvad du ønsker, at brugeren af dit website skal informeres bedre om.

Webfilm gør et website mere spændende og levende at besøge, og de er et stærkt supplement til hjemmesidens tekstmæssige indhold. Det øger ligeledes incitamentet for de besøgende til at vende tilbage til hjemmesiden, når der sker en løbende udskiftning og udvikling af filmene.

- Det kan godt være, at det er en kliché at sige, at et billede siger mere end tusind ord – men det passer jo. Og tænk så på, hvad en webfilm på bare ét minut kan sige om din virksomhed, uddyber Henrik Koch.

Indflydelse på brugerens fokus
Øjet vil altid automatisk søge hen, hvor der sker noget på et website. Flere virksomheder kan derfor med fordel bruge fritlagte webfilm til at skabe et øget fokus på netop de dele af websitet, hvor de ønsker at brugeren retter deres fokus. Rent teknisk kan man selv styre placeringen af filmen, hvilket giver mange spændende muligheder.

NetDesign har set mulighederne i at kommunikere ved hjælp af små webfilm, og de har i samarbejde med Related lavet fire forskellige film, som de løbende vil bruge på deres website over de næste seks til 12 måneder.

- Der er altid noget indhold på ens website, der er vigtigere end andet. NetDesign har valgt at benytte små film til at sætte ekstra fokus på de begivenheder, som de har i det kommende år. Det har betydet, at websites besøgende er blevet længere på siden, og samtidig har den fremhævede nyhed fået en større klikrate end lignende nyheder, fortæller Henrik Koch

Processen omkring en webfilm
I Related har vi gjort os nogle gode erfaringer med processen omkring udviklingen af webfilm. Vi arbejder altid med et professionelt setup, og vi kan lave optagelser både på Sjælland og i Jylland.
Vores plan for udvikling af webfilm forløber således:

Planlægningsfase
Kreativt møde
Form og samarbejdsaftale
Udarbejdelse af manuskript

Produktion og færdiggørelse
Optagelse i udvalgt studie i København eller Århus
Første korrekturgang
Bearbejdning af råfilm til webbrug
Anden korrekturgang
Implementering af filmen på hjemmesiden

Prisen på webfilm er afhængig af ønsker til længde og kompleksitet, og den vil derfor blive aftalt efter den indledende dialog om projektet.

 

Digital kommunikation

Findes du ikke på nettet, findes du slet ikke. Internettet har revolutioneret vores måde at kommunikere på, og er du ikke til stede her, kan det være overordentligt svært at få din målgruppe i tale.
Derfor er spørgsmålet ikke længere, om man skal have et corporate website, men hvordan det skal se ud og fungere, og hvordan man udnytter det aktivt til at optimere sin forretning.

Men digital kommunikation er meget mere end websites. Der er et hav af digitale muligheder for at optimere din kommunikation og markedsføring. Kontaktprisen er desuden lav, og mulighederne for at tracke trafik og adfærd på de digitale platforme er super gode. Det åbner op for, at du løbende kan optimere og tilpasse din kommunikation baseret på, hvad der rent faktisk virker.

 

De 3 seneste nyheder

Ny praktikant hos Related

Vi har travlt for tiden. Derfor er vi glade for at kunne byde vores nye praktikant Ellen velkommen på holdet...

Related forstærker tech-teamet

Foråret er endelig kommet. Udenfor begynder alting at vokse - og det samme gør Related. Det seneste skud på stammen hedder Niklas Arnell, der skal være en del af Relateds kontor i Stockholm...

Related på udkig efter næste praktikant

Vi har netop indledt jagten på efterårets praktikant...