4. februar 2008
Nyhedsbrevet virker!

I Related har vi produceret nyhedsbreve for både B2B- og B2C-kunder i en lang årrække. Vores erfaring er, at det elektroniske nyhedsbrev er en af de bedste investeringer, da det fungerer som en hjørnesten i den eksterne kommunikation. En hjørnesten, der sørger for, at afsenderen er i top-of-mind hos modtageren og rammer direkte ind i den personlige mailbakke. Men hvorfor det? Bliver det elektroniske nyhedsbrev åbnet – og bliver det læst?

Brug statistikken og tilpas løbende indholdet
I Related udsender vi kun nyhedsbreve, som bliver tracket og analyseret, og målingerne rapporteres altid tilbage til kunden. Succeskriteriet for det gode nyhedsbrev er nemlig, at indholdet er relevant for modtageren og tilfører modtageren værdi – i form af noget viden, som modtageren finder relevant. På den måde undgår man, at nyhedsbrevet bliver slettet med det samme.

Et statistikmodul til et nyhedsbrev bør kunne tracke modtagerens adfærd ned til de mindste detaljer. For at gøre en forskel, bør modulet altså ikke kun tracke åbningsraten men også registrere:

• hvilke modtagere, der åbner nyhedsbrevet og hvornår

• hvilke artikler, der klikkes på

• hvem der afmelder sig

Det er afgørende, at der sættes tid af til at læse og forstå statistikkerne, sammenligne dem med tidligere udsendelser og herefter overveje, om indholdet skal justeres. Ikke to modtagergrupper er ens, og viser det sig, at netop din modtagergruppe er glade for at læse fx kundecases, er det en god idé at opprioritere denne type tekst.

I Related samler vi statistikken sammen for alle nyhedsbrevsudsendelser i en database. På den måde har vi et godt og veldokumenteret grundlag for at rådgive om tracking af modtagernes adfærd og vejlede om den rette sammensætning af et nyhedsbrevs indhold ud fra de aktuelle statistikker.

Ekstra features
De kvantitative statistikker kan suppleres af en mere kvalitativ tilgang, som giver et endnu mere nuanceret billede af modtagernes holdning til et nyhedsbrev. Med en online-analyse, som kan distribueres på hjemmeside, i E-pages og direkte i nyhedsbrevet, kan modtagerne få mulighed for at give deres mening til kende og komme med forslag til nye typer artikler og konkrete ting, som de gerne vil læse mere om.

Det elektroniske nyhedsbrev egner sig også fremragende til at distribuere din virksomheds online publikationer (E-pages), konkurrencer, online-analyser osv. – så du får mest muligt ud af den tid, som modtageren giver dig.

 

Digital kommunikation

Findes du ikke på nettet, findes du slet ikke. Internettet har revolutioneret vores måde at kommunikere på, og er du ikke til stede her, kan det være overordentligt svært at få din målgruppe i tale.
Derfor er spørgsmålet ikke længere, om man skal have et corporate website, men hvordan det skal se ud og fungere, og hvordan man udnytter det aktivt til at optimere sin forretning.

Men digital kommunikation er meget mere end websites. Der er et hav af digitale muligheder for at optimere din kommunikation og markedsføring. Kontaktprisen er desuden lav, og mulighederne for at tracke trafik og adfærd på de digitale platforme er super gode. Det åbner op for, at du løbende kan optimere og tilpasse din kommunikation baseret på, hvad der rent faktisk virker.

 

De 3 seneste nyheder

Ny praktikant hos Related

Vi har travlt for tiden. Derfor er vi glade for at kunne byde vores nye praktikant Ellen velkommen på holdet...

Related forstærker tech-teamet

Foråret er endelig kommet. Udenfor begynder alting at vokse - og det samme gør Related. Det seneste skud på stammen hedder Niklas Arnell, der skal være en del af Relateds kontor i Stockholm...

Related på udkig efter næste praktikant

Vi har netop indledt jagten på efterårets praktikant...