12. november 2007
Bliver dit website fundet i søgemaskinerne?
80 % af alle mennesker, der søger efter nye produkter, benytter en søgemaskine. Derfor er det vigtigt, at din digitale markedsføring skaber tilstedeværelse og synlighed for din virksomhed og produkter på internettet og i søgemaskinerne.


Fordelene ved søgeordsoptimering er mange:
• Du øger chancen for at blive fundet, når brugerne søger på Google
• Dine tekster bliver opfriskede og opdaterede
• Dine tekster målrettes brugerne af dit website
• De relevante søgeord implementeres strategisk på dit website
• Du får mulighed for at vurdere, om konkurrencen på området er så hård, at der skal købes Adwords på Google

Målrettede tekster
En stor del af en søgemaskineoptimering handler om at gennemgå siderne på dit website og indarbejde de søgeord, du gerne vil findes på. Hvorfor ikke slå to fluer med ét smæk? Related kan udvikle en samlet strategi for din søgemaskineoptimering og implementere dine udvalgte søgeord på dit website, så du får større tilstedeværelse og et langt bedre afkast på din internet-investering. Samtidig opfrisker vi dine tekster og målretter budskaberne yderligere til brugerne.

Workshop – lær at gøre det selv
Foretrækker du selv at arbejde med søgemaskineoptimering, kan vi også lave en workshop, hvor vi sammen gennemgår dit site og dine søgeord – og hvordan du optimerer begge dele. Så får du samtidig mulighed for efterfølgende selv at opdatere og vedligeholde dit site med de redskaber, du har fået med på workshoppen.

Google Adwords
Hvis du ønsker yderligere synlighed på Google, kan Related udvikle en markedsføringskampagne på søgemaskinerne ved hjælp af Google Adwords. Med Google Adwords skaber du dine egne små annoncer, der er tilknyttet dine nøgleord. De kommer til at optræde med teksten ”Googles sponsorerede links” i toppen eller i højre side, når folk søger i Google. Du kan selv bestemme, hvor meget du vil betale, når folk klikker på dine annoncer.

Reference
Senest har Related udviklet et nyt website til Lysmesteren og sørget for at optimere teksterne på sitet til Google.

- Vi har fået en ny, optimeret informationsarkitektur på sitet, og samtidig er vi blevet introduceret for - og undervist i - brugen af det nye CMS-system. Nu kan vi selv løbende opdatere og tilføje elementer på sitet, og vi har fået mulighed for at trække statistik ud på brugernes adfærd. Det nye site har desuden fået nye topfriser og bannere, så det fremstår meget mere dynamisk, fortæller Christian Hartmann, der er Kædechef, Lysmesteren

 

Online Marketing

The Scandinavian countries have some of the most online citizens in the world. That’s why online marketing and social media are necessary if you want to approach the Scandinavian consumers.

There’s a fountain of opportunities for optimising your communication or marketing. Additionally, the price of contact is low and it is possible to track traffic and behaviour on the digital platforms to a very great extent. This means you can optimize and adjust you communication as you go along, based on what actually works.

 

De 3 seneste nyheder

Ny praktikant hos Related

Vi har travlt for tiden. Derfor er vi glade for at kunne byde vores nye praktikant Ellen velkommen på holdet...

Related forstærker tech-teamet

Foråret er endelig kommet. Udenfor begynder alting at vokse - og det samme gør Related. Det seneste skud på stammen hedder Niklas Arnell, der skal være en del af Relateds kontor i Stockholm...

Related på udkig efter næste praktikant

Vi har netop indledt jagten på efterårets praktikant...