Media Relations > SEO-PR
26. april 2010

Skriv til dine læsere og til søgemaskinerne

Hvad nytter det, at dine webtekster er lige i øjet, hvis du ligger på side 6 på Google? Og hvad hjælper det at ligge på side 1, hvis ingen forstår, hvad du skriver?...
 

SEO-PR

SEO-PR handler om at tænke på andet end webtekster, når du arbejder med søgemaskineoptimering. Traditionel søgemaskineoptimering (SEO) optimerer din hjemmesides indhold, så den lettere kan findes på Google. SEO-PR handler om at Google-optimere dine pressemeddelelser, så de – de steder hvor medierne lægger dem online – dukker op på søgninger på dine vigtigste nøgleord. Det vil øge dine chancer for flere placeringer på side 1 end dem, din hjemmeside kan give dig – og dermed styrke din tilstedeværelse på internettet

SEO-PR kræver altså, at du tænker SEO ind, når du formulerer dine budskaber på skrift. Det betyder, at pressemeddelelser ikke kun skal være henvendt direkte til læseren, men tænkes et skridt længere frem – og bruges som (endnu) et middel til søgemaskineoptimering. 

SEO-PR kan være relevant af flere årsager. Journalister, konkurrenter og kunder bruger med stor sikkerhed Google til at lede efter dig – eller til at se dig efter i sømmene. Jo flere side 1 placeringer, du sætter dig på, jo bedre ser du ud.

 

De 3 seneste nyheder

Ny praktikant hos Related

Vi har travlt for tiden. Derfor er vi glade for at kunne byde vores nye praktikant Ellen velkommen på holdet...

Related forstærker tech-teamet

Foråret er endelig kommet. Udenfor begynder alting at vokse - og det samme gør Related. Det seneste skud på stammen hedder Niklas Arnell, der skal være en del af Relateds kontor i Stockholm...

Related på udkig efter næste praktikant

Vi har netop indledt jagten på efterårets praktikant...