Media Relations > Pressemeddelelser
28. april 2016

Prisvindende presserum hos Related-kunde

Vores kunde Esbjerg Erhvervsudvikling vandt i begyndelsen af året prisen for Årets bedste Newsroom 2015 i kategorien små virksomheder. I det prisvindende presserum gemmer sig mange historier, som Related har været med til at udarbejde...
28. maj 2015

Ny Doro-kampagne skal få seniorerne på Spotify

Svenske Doro, der er global markedsleder inden for mobiltelefoner til seniorer, har netop søsat en stor sommerkampagne, der skal inspirere seniorer til at komme i gang med at bruge moderne teknologi som apps og streamingtjenester. Som Doros danske PR-bureau skal Related være med til at skabe opmærksomhed om kampagnens budskaber via en målrettet presseindsats og Facebook.
...
23. januar 2015

Related skal præsentere danskerne for Samoëns

Fra og med årsskiftet er Related PR-bureau for Samöens – fransk alpeby og paradis for skiløbere, livsnydere og eventyrlystne familier...
3. februar 2014

BenQ indtager Finland

Related får nu også ansvaret for at præge mediebilledet i Finland på vegne af det taiwanske elektronikfirma BenQ. Indsatsen skal foregå side om side med den udbytterige danske PR-indsats, der har kørt siden 2013....
8. marts 2013

Related laver oplysningskampagne for læreruddannelserne

Related har i februar og marts hjulpet de 17 læreruddannelser i Danmark med en større kampagne rettet mod nye studerende. Kampagnen indeholder bl.a. pressearbejde, viral film, kampagnesite, annoncering og sociale medier....
29. januar 2013

Massiv omtale af fyrværkerikampagne

Hvert år sætter Sundhedsstyrelsen, Sikkerhedsstyrelsen og TrygFonden en kampagne i søen for at nedbringe antallet af fyrværkeriskader. Related har sammen med reklamebureauet OPENING, som er ansvarlig for Fyrværkerikampagnen i Danmark, skabt medieomtale af kampagnens budskaber. Indsatsen resulterede i omtale i mere end 200 medier fordelt på TV, radio, aviser og online-medier....
5. december 2012

Ny kunde i rejsebranchen med sans for sociale medier

Der blev tænkt ud af boksen, da Rejse Eksperterne i samarbejde med Det Marokkanske Turistkontor i Stockholm for nyligt iværksatte et projekt, der skal øge interessen for Marokko. I stedet for at arrangere en traditionel pressetur for journalister sendte rejsebureauet 17 bloggere mod millionbyen Marrakech i Marokko....
 

Pressemeddelelser

Pressemeddelelsen er stadig en af de vigtigste kilder til medieomtale. En vigtig del af et PR-bureaus tekstforfatning består derfor i at skrive den pressemeddelelse, der skiller sig ud fra mængden.

Det handler om at finde den rigtige historie og se nyheden. Mange virksomheder har mange historier, de gerne vil fortælle. Men hvis den aktuelle vinkel mangler, når pressemeddelelsen aldrig længere end redaktørens indbakke. 

En pressemeddelelse skal være skrevet til den travle journalist – pakket og klar. Og med mulighed for opfølgning. Den gode pressemeddelelse er skrevet efter de journalistiske retningslinjer, og den bliver sendt ud på de tidspunkter, der passer til de enkelte medier. Det skaber god medieomtale.

 

De 3 seneste nyheder

Ny praktikant hos Related

Vi har travlt for tiden. Derfor er vi glade for at kunne byde vores nye praktikant Ellen velkommen på holdet...

Related forstærker tech-teamet

Foråret er endelig kommet. Udenfor begynder alting at vokse - og det samme gør Related. Det seneste skud på stammen hedder Niklas Arnell, der skal være en del af Relateds kontor i Stockholm...

Related på udkig efter næste praktikant

Vi har netop indledt jagten på efterårets praktikant...