21. juni 2012
TTM: Topmøde og fodbold
Der var blandt andet fokus på ekstern markedsføring, travel trade og EM-fodbold, da vi i Related inviterede vores ligesindede fra det globale turismenetværk Tourism Trademark (TTM) til København i sidste uge.

Selvom man kommer fra vidt forskellige steder i verden, kan man sagtens være enige om tingene. I Tourism Trademark er vi enige om, at vi kan lære af hinanden – derfor mødes vi så mange gange om året som muligt for at udveksle erfaringer, se på nye potentielle kunder og styrke vores netværk.

Markedsføring og danish dynamite
Vi er dog ikke helt enige om, hvem der skal vinde EM i fodbold. Ikke desto mindre var opbakningen til de danske drenge stor – vores kollega David fra Chicago har fulgt EM tæt hjemmefra og glædede sig til at heppe på de rød-hvide.

Små fodbold-uenigheder til siden, så var der i år et fælles fokus, som vi alle kunne blive enige om. Indtil videre har netværket været brugt meget til internt at udveksle erfaringer og undersøge nye markedsområder i fællesskab. I år rettede vi blikket i mod den eksterne markedsføring.

For hvordan sikrer vi, at vi konstant er i turismekundernes bevidsthed? Hvordan bruger vi TTM-netværket som et offensivt middel til markedsføringen af os selv som PR-bureau?

Lige efter præsidenten
Disse diskussioner og overvejelser var der mange af, men heldigvis blev der også fundet tid til at vise gæsterne rundt i vores smukke hovedstad. Det foregik i en guidet bus i hælene på den kinesiske præsident, der ligeledes var i byen i disse dage – og skulle se nogle af de samme seværdigheder som os.

Aftensmaden blev indtaget i Grøften i Tivoli. Og her mærkede man mange forskellige opfattelser af den traditionsrige forlystelsespark, der blev kaldt alt fra Disneyland til et kunstigt lyshelvede. Generelt tog vores venner fra det store udland godt imod København, og især var de imponerede af det høje antal af cyklister – og ”the alternative society of Christiania” – som udløste store øjne hos selv de mest garvede PR-bureauers chefer.

Du kan læse mere om Tourism Trademark her
 

Om Related

Related er et moderne PR-bureau, der arbejder målrettet med pleje af virksomheder og organisationers omdømme og relationer til omverdenen. Det gør vi både på de platforme, du selv ejer, og på de platforme, du ikke kan kontrollere.

Vi tænker PR bredt. Vi tror ikke på at være eksperter inden for alle kommunikationsdisciplinerne. Men vi tror på at være specialister inden for PR, og på at tænke kreativt og innovativt hver eneste dag. Faktisk tror vi, det er den rigtige – og eneste – vej at gå som moderne PR-bureau.

Læs mere

 

De 3 seneste nyheder

Ny praktikant hos Related

Vi har travlt for tiden. Derfor er vi glade for at kunne byde vores nye praktikant Ellen velkommen på holdet...

Related forstærker tech-teamet

Foråret er endelig kommet. Udenfor begynder alting at vokse - og det samme gør Related. Det seneste skud på stammen hedder Niklas Arnell, der skal være en del af Relateds kontor i Stockholm...

Related på udkig efter næste praktikant

Vi har netop indledt jagten på efterårets praktikant...