10. oktober 2014
TechBrief 2014 overstået med succes
For andet år i træk stod Related bag presse-eventen TechBrief, og endnu engang blev det en succes. 40 journalister fra fire nordiske lande var over to dage samlet med 10 markante brands inden for forbrugerelektronikkens verden. Allerede nu planlægger Related to TechBrief-events i 2015.

Sidste år debuterede Related med afholdelsen af TechBrief for danske journalister. Denne gang udvidede vi eventen til også at tælle journalister fra Norge, Sverige og Finland.  En beslutning, der viste sig at være en stor succes.
 
Tilfredse deltagere
Grundtanken bag TechBrief er, at lade store internationale teknologi-brands mødes med nordiske journalister, så alle får stort udbytte af at deltage: Journalisterne får en masse inputs til spændene historier på bare én dag, og producenterne får lejlighed for at mødes og netværke med en bred skare af vigtige medier. Og netop det set-up vakte begejstring hos både journalister og deltagende brands: 
 
- Det var første gang, vi deltog i TechBrief, og vi er meget tilfredse med resultatet. TechBrief er en fordelagtig måde at præsentere vores produkter på og møde en masse forskellige journalister. Det har både styrket vores eksisterende journalistrelationer og samtidig gjort det muligt at skabe kontakt til medier, vi ikke tidligere har været i dialog med, fortæller Susanne Persson, der er Nordic PR Manager for LG.
 
Også BenQ, der også var blandt deltagerne i 2013, var yderst tilfredse med den veloverståede event:
 
-TechBrief gør det muligt at mødes med mange journalister over relativ kort tid, og det er en oplagt lejlighed til ikke bare at fremvise eksisterende produkter, men også løfte sløret for nogle af de produkter, vi lancerer inden for de næste par måneder, forklarer Stefan Dahlquist, administrerende direktør i BenQ Nordic. 
 
Et koncept der holder
De 10 teknologi-brands, der deltog i eventen, talte foruden BenQ og LG også Razer, Hauppauge, Netgear, SanDisk, NVIDIA, Western Digital, Synology, Computer Works og Zound Industries. Både det flotte fremmøde af brands og journalister, men også den senere medieomtale vidner om, hvor vellykket TechBrief-konceptet er. 
 
- Dét, der startede som en idé om at samle journalister og brands fra forbrugerelektronikkens verden, har nu vokset sig til et veletableret event-koncept. Vi har først med TechBrief 2013 og nu TechBrief 2014 slået fast, at der er stor opbakning til dette set-up fra både den nordiske presse og producenternes side. Derfor har vi også allerede lagt i støbeskeen til hele to TechBrief-events i 2015, slutter Kathrine Graugaard.
 
Her kan du læse noget af medieomtalen fra og om eventen: 
 
 
 

Om Related

Related er et moderne PR-bureau, der arbejder målrettet med pleje af virksomheder og organisationers omdømme og relationer til omverdenen. Det gør vi både på de platforme, du selv ejer, og på de platforme, du ikke kan kontrollere.

Vi tænker PR bredt. Vi tror ikke på at være eksperter inden for alle kommunikationsdisciplinerne. Men vi tror på at være specialister inden for PR, og på at tænke kreativt og innovativt hver eneste dag. Faktisk tror vi, det er den rigtige – og eneste – vej at gå som moderne PR-bureau.

Læs mere

 

De 3 seneste nyheder

Ny praktikant hos Related

Vi har travlt for tiden. Derfor er vi glade for at kunne byde vores nye praktikant Ellen velkommen på holdet...

Related forstærker tech-teamet

Foråret er endelig kommet. Udenfor begynder alting at vokse - og det samme gør Related. Det seneste skud på stammen hedder Niklas Arnell, der skal være en del af Relateds kontor i Stockholm...

Related på udkig efter næste praktikant

Vi har netop indledt jagten på efterårets praktikant...