1. maj 2014
Related udgiver omfattende nordisk imageanalyse af 89 destinationer
Engelsktalende destinationer med bjergtagende og rå natur hitter hos de nordiske turister. Det afsløres i den hidtil mest omfattende Nordiske imageanalyse af 89 destinationer.

Alle destinationer er vurderet på en række parametre herunder image, attraktivitet og kendskab, og resultaterne fremlægges både opdelt på aldersgrupper og segmenter – og for hvert af de fire nordiske lande.

New Zealand har det bedste image i Norden
Analysen, som Related har foretaget i samarbejde med det anerkendte analysebureau A&B Analyse, afslører, at New Zealand har det bedste image blandt de nordiske turister. Lige efter følger England og Skotland, der også begge kan bryste sig af en rå og fascinerende natur, men også fjernere destinationer som USA og Australien har et godt image blandt de nordiske turister. Foruden den bjergtagende natur, som destinationerne har til fælles, er alle destinationer engelsktalende.
 
De nordiske turister er uafhængige 
New Zealands UK & Europe Manager Danielle Genty-Nott er stolt af førstepladsen, men hun er ikke overrasket over, at de nordiske turister er vilde med New Zealand:
 
- Nordiske turister er tiltrukket af udendørsaktiviteter af høj kvalitet i et mildt klima. Vandring og cykling er for eksempel rigtig populært. Nordiske turister er meget uafhængige og vil gerne køre rundt og opleve landet på egen hånd, og det gør New Zealand til den ideelle destination, fortæller hun.
 
Se analysen her
Image-analysen er resultatet af en omfattende analyse foretaget blandt 2.300 repræsentativt udvalgte respondenter over 18 år fordelt på Sverige, Danmark, Finland og Norge. Dataindsamling er foretaget i perioden 19.-27. februar 2014.
 
Analysen udkommer i 11.200 eksemplarer – og distribueres med TTG Nordic. 
 
Du kan også hente den gratis her.
 
Ny rapport snart på gaden
I forbindelse med dataindsamlingen har vi samtidig gennemført en omfattende undersøgelse af de nordiske turisters rejsevaner, budgetter, foretrukne destinationer (lande og byer) samt adfærd og præferencer ift. booking og informationssøgning. Resultatet udkommer i en omfattende rapport på 188 sider: ”TRAVEL BEHAVIOUR & DESTINATION IMAGES 2014 - The Nordic Outbound Travel Market”.
 
Den kan allerede nu forudbestilles her.
 

De 3 seneste nyheder

Ny praktikant hos Related

Vi har travlt for tiden. Derfor er vi glade for at kunne byde vores nye praktikant Ellen velkommen på holdet...

Related forstærker tech-teamet

Foråret er endelig kommet. Udenfor begynder alting at vokse - og det samme gør Related. Det seneste skud på stammen hedder Niklas Arnell, der skal være en del af Relateds kontor i Stockholm...

Related på udkig efter næste praktikant

Vi har netop indledt jagten på efterårets praktikant...