5. september 2012
Related hjælper turisme-kunder på Facebook
Vores PR-indsats for vores turismekunder inddrager oftest også de sociale medier. Senest står vi for Den Dominikanske Republiks og Egyptens tilstedeværelse i det sociale univers. Facebook-sider for begge lande giver turister og andre interesserede en platform til at indhente viden om landene, der rækker ud over traditionel kommunikation og PR.

Sand, pyramider og en tusinde år gammel kulturarv er ikke, hvad der normalt forbindes med web 2.0 bølgens interaktive univers, hvor informationer og meninger bliver udvekslet i et opskruet tempo. Egypten holder sig dog ikke tilbage for moderne teknologi, og Related sørger for, at turister og andre interesserede også på Facebook kan hente informationer, tips og tricks om landet.

Følgere af Facebook-siden har mulighed for at få en forsmag på landet og søge inspiration. Ligeledes kan man få rejsetips, ligesom guides og rejsebeskrivelser fra rejsemedier viderebringes. Også danske arrangementer, der omhandler Egypten, finder vej til siden, så dem, der fik smag for mere efter et besøg i landet, kan få mere viden ved arrangementer lidt tættere på fx i forbindelse med danske museumsudstillinger om den egyptiske kulturarv. 

Den Dominikanske Republik – verdens ældste Facebook-side?
Godt nok har Facebook kun eksisteret, siden Mark Zuckerberg introducerede platformen i 2004, men Den Dominikanske Republiks Facebook-side har en tidslinje, der rækker betydeligt længere tilbage i tiden. Da Den Dominikanske Republik indtog det sociale medie, blev tidslinjefunktionen nemlig udnyttet til at illustrere landets lange historie.

Tidslinjen begynder i år 1492 – året hvor Christopher Columbus grundlagde Den Dominikanske Republik. Vigtige historiske begivenheder frem til nutiden er markeret og beskrevet på Facebook-siden, der er blevet skabt som et dansksproget alternativ til landets internationale side.

Foruden ugentlige posts, der kommunikerer med brugerne i øjenhøjde, skal siden fungere som et samlingspunkt for events, der relaterer sig til landet. 

Facebook-siden følger branding values og PR-strategi 
Facebook-universet for de enkelte lande fungerer som en integreret del af den overordnede PR-strategi. Ud fra den overordnede branding strategi er der defineret særlige brand values, som landene ønsker at kommunikere til deres målgrupper om deres destination. Disse brand values gennemsyrer ligeledes Facebook-siderne, hvor indholdet afspejler, hvad man gerne vil positionere landende på. 

Tips om hoteller, strande og attraktioner kan deles imellem brugerne på begge Facebook-sider, og på den måde bliver dialogen interaktiv, og sidernes relevans øges for de turister og andre, der søger råd og inspiration om landet. 
 

De 3 seneste nyheder

Ny praktikant hos Related

Vi har travlt for tiden. Derfor er vi glade for at kunne byde vores nye praktikant Ellen velkommen på holdet...

Related forstærker tech-teamet

Foråret er endelig kommet. Udenfor begynder alting at vokse - og det samme gør Related. Det seneste skud på stammen hedder Niklas Arnell, der skal være en del af Relateds kontor i Stockholm...

Related på udkig efter næste praktikant

Vi har netop indledt jagten på efterårets praktikant...