14. oktober 2016
Related bag endnu et vellykket TechBrief
Lineup’et af brands var det stærkeste til dato, og de nordiske tech-journalister troppede talstærkt op, da Related tidligere på ugen for fjerde år i streg slog dørene op til den fælles presseevent TechBrief i Stockholm. Her blev journalisterne præsenteret for efterårets produktnyheder og nye teknologier inden for forbrugerelektronikkens verden.

Den 11.–12. oktober fyldtes konferencelokalerne på Radisson i Arlanda Lufthavn endnu engang af den helt særlige TechBrief-stemning. Det var nemlig for 4. gang blevet tid til nordens største tech-presseevent – Relateds TechBrief.

Journalister fra hele norden fløj ind til en tætpakket dag, hvor de deltagende brands i løbet af formiddagen hver holdt 20 minutters præsentation – et såkaldt ’brief’ – for den fremmødte presse. Efter frokost åbnede dørene til eftermiddagens store produktudstilling, hvor der var rig lejlighed til at demonstrere produkter, diskutere trends og tendenser samt koordinere tests af produktnyheder.

Traditionen tro blev TechBrief afholdt over to dage. På eventens første dag deltog repræsentanter fra den danske og norske tech- og livsstilspresse, mens andendagen var forbeholdt svenske og finske journalister.

Stærkeste lineup nogensinde
TechBrief imødekommer journalisternes travle hverdag ved at give dem masser af relevant indhold på kort tid - og for de deltagende brands er det en unik mulighed for at komme i kontakte med de vigtigste journalister fra nordiske livsstilsmedier inden for fx tech- og gaming.  Eventkonceptet er det eneste af sin art i norden og har hurtigt vist sig at have sin berettigelse.
 
I år kunne Related således stille med det til dato stærkeste line-up af brands fra forbrugerelektronikkens verden. Blandt deltagerne var både gengangere fra tidligere TechBriefs som BenQ, Razer og SanDisk, men også TechBrief-debutanter som TP-Link og Blue Microphones deltog på årets event.

At det lykkedes at stille et så stærkt hold af brands smittede også af på journalistdeltagelsen:

- I løbet af to dage gæstede 45 nordiske journalister TechBrief, hvilket er en rekordhøj journalistdeltagelse. Vi er glade for, at både brands og journalister år efter år bakker op om TechBrief, og det bekræfter os i, at vi har ramt et eventkoncept, som skaber værdi for alle parter, fortæller Relateds direktør Henrik Koch.

Nemt og effektivt
Også hos deltagerne var der tilfredshed at spore, da TechBrief 2016 onsdag aften lukkede og slukkede:

-  På bare to dage møder vi alle nøglejorunalisterne fra fire nordiske lande på samme lokation og endda midt i lufthavnen. Det betyder mindre benarbejde og rejsetid for os. Event-formatet er afslappet, og her er tid til personlig kontakt med journalisterne uden al den stress, som ofte præger de store messer, fortæller Darragh O'Toole, der er Marketing Manager hos SanDisk og deltog på TechBrief for tredje gang. 

De deltagende brands på årets TechBrief var: 
-    Western Digital
-    Logitech
-    BenQ
-    TP-Link
-    Blue Microphones
-    Kingston/ HyperX
-    Creative
-    Razer
-    StarTech.com
-    SanDisk

De 3 seneste nyheder

Ny praktikant hos Related

Vi har travlt for tiden. Derfor er vi glade for at kunne byde vores nye praktikant Ellen velkommen på holdet...

Related forstærker tech-teamet

Foråret er endelig kommet. Udenfor begynder alting at vokse - og det samme gør Related. Det seneste skud på stammen hedder Niklas Arnell, der skal være en del af Relateds kontor i Stockholm...

Related på udkig efter næste praktikant

Vi har netop indledt jagten på efterårets praktikant...