4. maj 2015
På TBEX-konference med bloggere og rejseindustrien
I slutningen af april deltog Related i TBEX-konferencen i Spanien. TBEX er stedet, hvor rejsebloggere fra hele verden mødes med professionelle inden for rejsebranchen for at tale om, hvordan bloggere, turistråd, flyselskaber og andre fra rejsebranchen kan samarbejde og få gavn af hinanden.

Related forsøger hele tiden at have fingeren på pulsen i det evigt foranderlige medielandskab. Bloggere er en af de nyere typer af medier, der er vokset frem igennem de sidste 10 år, og for at blive klogere på udviklingen indenfor blogmediet og hvad Relateds turismekunder kan få ud af at samarbejde med bloggere, tog Christina Hansen fra Related til Costa Brava i Spanien for at deltage i TBEX-konferencen om rejsebloggere og sociale medier i rejseindustrien.

Åbningsfest med spansk stemning
TBEX-konferencen blev skudt i gang med en stor åbningsfest på en strand udenfor Lloret de Mar. Alle deltagerne blev sejlet dertil i båd og sat af på stranden, hvorfra der gik en sti op til selve festen, der bød på en masse små boder med forskellige traditionelle specialiteter og delikatesser, lokale vine samt traditionel catalansk underholdning og musik.
 
Fredag åbnede konferencen, hvis program havde oplæg for både rejsebranchen og bloggere. For rejsebranchen blev der bl.a. behandlet temaer som forskellen på sociale medier og bloggere, hvordan man bedst skaber og vedligeholder blogger-relationer, mens bloggerne fx drøftede og lærte om, hvordan en stærk SEO-indsats kan højne læsertal og antal besøgende.
 
Vidensdeling fra hele verden
I løbet af de to dage, konferencen varede, var der oplæg fra flere forskellige bloggere og ansatte i rejsebranchen. Her blev der debatteret og delt erfaringer om succesfulde kampagner og samarbejdsaftaler.
 
- Det er interessant for os at finde ud af, hvordan lignende virksomheder i andre lande arbejder med bloggere. Samtidig bliver det virkelig tydeligt, på sådan en konference, at bloggerne er kommet for at blive – den personlige vinkel, de tilfører indholdet, samtidig med at de ofte har nogle meget trofaste og engagerede læsere, adskiller bloggerne fra traditionelle medier, forklarer Henrik Koch, der er direktør i Related.
 
Indtrykkene gives videre
Hjemvendt til kontoret skal Christina holde oplæg for de øvrige Related-ansatte for at dele den nye indsigt og viden for de andre i Related-teamet.
 
- Vi har allerede koordineret flere bloggerture med skandinaviske bloggere for vores kunder, og det bliver mere og mere efterspurgt af kunderne selv. Rejsebranchen er ved at acceptere bloggerne på linje med traditionelle medier, og vi ønsker selvfølgelig at være opdaterede på, hvor trenden bevæger sig hen og hvordan det udvikler sig – bl.a. ved at deltage i sådanne arrangementer, siger Henrik Koch.
 
 

Om Related

Related er et moderne PR-bureau, der arbejder målrettet med pleje af virksomheder og organisationers omdømme og relationer til omverdenen. Det gør vi både på de platforme, du selv ejer, og på de platforme, du ikke kan kontrollere.

Vi tænker PR bredt. Vi tror ikke på at være eksperter inden for alle kommunikationsdisciplinerne. Men vi tror på at være specialister inden for PR, og på at tænke kreativt og innovativt hver eneste dag. Faktisk tror vi, det er den rigtige – og eneste – vej at gå som moderne PR-bureau.

Læs mere

 

De 3 seneste nyheder

Ny praktikant hos Related

Vi har travlt for tiden. Derfor er vi glade for at kunne byde vores nye praktikant Ellen velkommen på holdet...

Related forstærker tech-teamet

Foråret er endelig kommet. Udenfor begynder alting at vokse - og det samme gør Related. Det seneste skud på stammen hedder Niklas Arnell, der skal være en del af Relateds kontor i Stockholm...

Related på udkig efter næste praktikant

Vi har netop indledt jagten på efterårets praktikant...