22. oktober 2008
Nyt system til udsendelse af pressemeddelelser
Vi har i Related for nylig valgt at ændre vores procedurer, når vi udsender pressemeddelelser.

Vi vil fremover benytte et nyt system, der gør det muligt at se, hvem - og hvilke medier - der har åbnet pressemeddelelsen. Det giver os nogle forbedrede muligheder for at evaluere og sammenligne vores presseudsendelser og for at optimere den telefoniske opfølgning. Dette skulle alt sammen gerne kunne benyttes aktivt i arbejdet med løbende at optimere og justere de fremtidige udsendelser og aktiviteter.

Få journalisterne ind på hjemmesiden
Med det nye system er det kun pressemeddelelsens overskrift og manchet samt afsenderens logo, der ligger i selve mailen – resten skal journalisten selv klikke sig frem til via et link i mailen. På den måde er det kun de interesserede journalister, som får hele historien præsenteret, og på den måde bliver det muligt at registrere, hvem der klikker sig videre.
Der genereres automatisk en webudgave af pressemeddelelsen, men hvis pressemeddelelsen samtidig ligger på kundens hjemmeside, kan vi nu dirigere journalisterne derind for at læse nyheden – så de måske bliver fristet til at klikke sig videre i kundens univers.

Større billeder – færre megabytes
Mange journalister irriteres over pressemeddelelser med store vedhæftede filer, som fylder i deres e-mail-indbakke. Men med det nye system ligger billeder og andre vedhæftede filer ikke længere i mailen, men de er i stedet repræsenteret via links. Det betyder, at selve mailen næsten ingenting fylder, og at der samtidig ikke længere er begrænsninger på, hvor store billeder der kan vedhæftes. På den måde kan vi nu sende billeder i høj opløsning ud med pressemeddelelsen, så journalisterne slipper for at henvende sig direkte til virksomheden eller for selv at skulle finde og downloade billederne fra virksomhedens presserum eller billedgalleri, når der skal bruges billeder til trykte medier.

 

Om Related

Related er et moderne PR-bureau, der arbejder målrettet med pleje af virksomheder og organisationers omdømme og relationer til omverdenen. Det gør vi både på de platforme, du selv ejer, og på de platforme, du ikke kan kontrollere.

Vi tænker PR bredt. Vi tror ikke på at være eksperter inden for alle kommunikationsdisciplinerne. Men vi tror på at være specialister inden for PR, og på at tænke kreativt og innovativt hver eneste dag. Faktisk tror vi, det er den rigtige – og eneste – vej at gå som moderne PR-bureau.

Læs mere

 

De 3 seneste nyheder

Ny praktikant hos Related

Vi har travlt for tiden. Derfor er vi glade for at kunne byde vores nye praktikant Ellen velkommen på holdet...

Related forstærker tech-teamet

Foråret er endelig kommet. Udenfor begynder alting at vokse - og det samme gør Related. Det seneste skud på stammen hedder Niklas Arnell, der skal være en del af Relateds kontor i Stockholm...

Related på udkig efter næste praktikant

Vi har netop indledt jagten på efterårets praktikant...