27. maj 2014
Nu er Travel Behaviour & Destination Images 2014 på gaden
Den hidtil mest omfattende undersøgelse af de nordiske turisters rejsevaner er endelig kommet retur fra trykkeriet. Travel Behaviour & Destination Images 2014 kortlægger på 188 sider de nordiske turisters præferencer, rejsevaner og -adfærd. Læs fx om, hvornår turisterne over 50 rejser mest, og om hvor mange danskere der foretrækker all inclusive.

Der hersker en særlig stemning på kontoret i disse dage. Den omfattende rapport, som Related har arbejdet koncentreret på de sidste måneder, er kommet retur fra trykkeriet. Rapporten er resultatet af den hidtil mest omfattende undersøgelse af de nordiske turisters outbound rejsevaner- og adfærd, og de 188 sider er spækket med interessant og overraskende information. 
 
Man kan fx læse, at segmentet med det største feriebudget også er de mest prissensitive, og få svar på, hvornår turisterne over 50 rejser mest, hvad børnefamilierne lægger mest vægt på, og om de danske turister foretrækker all inclusive, eller hellere selv vil sørge for maden.
 
Travel Behaviour & Destination Images 2014 giver således en lang række svar, som er nyttige og interessante for alle, der beskæftiger sig med turisme.

Omfattende undersøgelse
Tallene bag rapporten stammer fra en ny undersøgelse, Related har foretaget i samarbejde med det anerkendte analysebureau A&B Analyse. 2.300 nordiske respondenter fordelt repræsentativt i Sverige, Danmark, Norge og Finland har besvaret over 100 spørgsmål om deres rejseadfærd og -vaner, hvordan de booker deres ferie, hvor de gerne vil rejse hen, og hvilke faciliteter de finder vigtige.
 
Resultatet er 188 sider spækket med information om de nordiske turister. Resultaterne er selvfølgelig fremlagt både for den gennemsnitlige nordiske turist og for alle fire nationaliteter. Samtidig er resultaterne sorteret på hhv. segmenter og aldersgrupper.
 
Vil du også have fingrene i Travel Behaviour & Destination Images 2014, kan du købe den her – og mens du venter på postbudet, kan du se vores imageanalyse Travel Image 2014, der rater 89 destinationer på en lang række parametre, gratis her.
 
 

Om Related

Related er et moderne PR-bureau, der arbejder målrettet med pleje af virksomheder og organisationers omdømme og relationer til omverdenen. Det gør vi både på de platforme, du selv ejer, og på de platforme, du ikke kan kontrollere.

Vi tænker PR bredt. Vi tror ikke på at være eksperter inden for alle kommunikationsdisciplinerne. Men vi tror på at være specialister inden for PR, og på at tænke kreativt og innovativt hver eneste dag. Faktisk tror vi, det er den rigtige – og eneste – vej at gå som moderne PR-bureau.

Læs mere

 

De 3 seneste nyheder

Ny praktikant hos Related

Vi har travlt for tiden. Derfor er vi glade for at kunne byde vores nye praktikant Ellen velkommen på holdet...

Related forstærker tech-teamet

Foråret er endelig kommet. Udenfor begynder alting at vokse - og det samme gør Related. Det seneste skud på stammen hedder Niklas Arnell, der skal være en del af Relateds kontor i Stockholm...

Related på udkig efter næste praktikant

Vi har netop indledt jagten på efterårets praktikant...