1. november 2011
Medieministeriet skifter navn, profil og fokus...
Pr. 1. november skifter vi navn til Related. Det er der flere grunde til.

Den væsentligste grund er, at vi reviderer og opdaterer vores opfattelse af PR. Det gør vi, fordi den digitale udvikling stiller helt nye krav til virksomheder og organisationer. Og fordi troværdighed er vigtigere end nogensinde før. Ikke kun når du gerne vil i medierne.

Det betyder alt sammen, at vi som PR-bureau er nødt til at tænke PR meget bredere end pressemeddelelser og mediekontakt. For PR handler ligeså meget om sociale medier, events, brand alliancer, videoer og Google-placeringer.

Fremtiden kræver specialister
Det kræver specialviden, og det kræver ikke mindst, at vi tænker kreativt og innovativt, hver eneste dag. For de nye digitale og sociale medier giver os ufatteligt mange nye muligheder. Og dem vil vi være specialister i.

Det kræver fokus. Og vi tror ikke på at være eksperter inden for alle kommunikationsdisciplinerne. Men vi tror på at være specialister inden for PR, og vi tror på, at det er den rigtige – og eneste – vej at gå som moderne PR-bureau.

Internationalt fokus
Samtidig oplever vi en større international efterspørgsel, og vi oplever, at mange af vores internationale kunder og samarbejdspartnere ser Norden som ét samlet marked. Det kræver, at vi i højere og højere grad tænker og agerer internationalt.

Det kræver en international profil og et internationalt navn.

Hvad er PR så nu?
Public Relations handler kort sagt om at pleje, styrke og vedligeholde sine relationer. Om at skabe tillid og troværdighed blandt kunder, medarbejdere, borgere, forbrugere, presse, samarbejdspartnere og myndigheder. På alle tilgængelige platforme.

Derfor hedder vi fremover Related. Fordi relationerne er kernen i alt, hvad vi laver.

Læs mere om vores nye profil og syn på PR her

Hvad betyder det for vores kunder?
For vores eksisterende kunder betyder det, at de får en mere kreativ, specialiseret og innovativ samarbejdspartner med opdateret viden på PR-området. Men langt de fleste af de opgaver, vi løser i dag, vil vi fortsat løse. Bare bedre.

Og så dropper vi tanken om kommunikationsstrategien.

Farvel til kommunikationsstrategien
Det gør vi, fordi den digitale udvikling og de mange nye medier endegyldigt har gjort det umuligt at styre sin kommunikation med én samlet strategi, der tager højde for alt og beskriver indsatsen på samtlige kanaler. For kanalernes aktualitet kan skifte med kort varsel. Og en kritisk film på YouTube kan på få timer rykke helt rundt på dine prioriteter.

Derfor tror vi mere på at tænke langsigtet – og planlægge kortsigtet. Men med udgangspunkt i en fast kommunikationskerne, som er din egen, og som ikke ændrer sig så hurtigt som din omverden.

Så det er vores plan. Det er det, vi tror på. Og det er det, vi glæder os til at føre ud i livet.
 

Om Related

Related er et moderne PR-bureau, der arbejder målrettet med pleje af virksomheder og organisationers omdømme og relationer til omverdenen. Det gør vi både på de platforme, du selv ejer, og på de platforme, du ikke kan kontrollere.

Vi tænker PR bredt. Vi tror ikke på at være eksperter inden for alle kommunikationsdisciplinerne. Men vi tror på at være specialister inden for PR, og på at tænke kreativt og innovativt hver eneste dag. Faktisk tror vi, det er den rigtige – og eneste – vej at gå som moderne PR-bureau.

Læs mere

 

De 3 seneste nyheder

Ny praktikant hos Related

Vi har travlt for tiden. Derfor er vi glade for at kunne byde vores nye praktikant Ellen velkommen på holdet...

Related forstærker tech-teamet

Foråret er endelig kommet. Udenfor begynder alting at vokse - og det samme gør Related. Det seneste skud på stammen hedder Niklas Arnell, der skal være en del af Relateds kontor i Stockholm...

Related på udkig efter næste praktikant

Vi har netop indledt jagten på efterårets praktikant...