19. november 2010
Jorden rundt på tre dage
I selskab med toppen af poppen på den globale turistscene fik Relateds udsendte masser af input med hjem fra World Travel Market-messen i London, der bød på et væld af møder med eksisterende og potentielle internationale kunder fra hele branchen.


En messes størrelse kan normalt aflæses på opbuddet af mediefolk. Og cirka 3.000 journalister og fotografer fra hele verden var krediteret til dette års udgave af World Travel Market (WTM) i London, hvor 45.000 gæster over fire dage zigzaggede ind og ud mellem de mere end 5.000 stande.    

Messen var også en lejlighed til at mødes med de andre bureauer i Tourism Trademark-netværket, der alle var til stede. Bureauerne i netværket mødes fire gange om året, så der med jævne mellemrum er mulighed for at udveksle erfaringer og kunder.

- Det er altid en oplevelse at besøge WTM. Alle kontinenter er repræsenteret, så man kan rejse igennem hele verden, og man kan ikke undgå at blive imponeret over de mange flotte stande, fortæller Pia Sørensen, der er trade- og marketingspecialist i Related, og som sammen med direktør Henrik Koch udgjorde Relateds team på messen.

Ved WTM præsenterer udstillerne destinationer fra hele verden. Fra store luksuriøse ressorts til trekking i Alaska og safari på savannen. Den store variation i destinationerne kommer også til udtryk i udstillerne, der blandt andet var grupperet efter områder som ”Sports Tourism” og ”Responsible Tourism”.  

Danmark glimtede ved sit fravær
Med 15 års erfaring fra hotel- og turistbranchen har Pia Sørensen tidligere besøgt WTM. Derfor var hun også noget forundret over den danske usynlighed på messen.  

 - Vi mødte mange danskere foran den skandinaviske stand, som forgæves søgte efter den danske stand, der til stor forundring for mange ikke var repræsenteret i år, beretter Pia Sørensen, der var travlt beskæftiget under hele rejsemessen.  

- Forretningsmæssigt var der som sædvanlig rigtig meget aktivitet på fagdagene, og som nyansat i Related fik jeg hilst på vores eksisterende kunder og skabt nye relationer og kontakter inden for vores fokusområde turisme, slutter Pia Sørensen. 

 

Om Related

Related er et moderne PR-bureau, der arbejder målrettet med pleje af virksomheder og organisationers omdømme og relationer til omverdenen. Det gør vi både på de platforme, du selv ejer, og på de platforme, du ikke kan kontrollere.

Vi tænker PR bredt. Vi tror ikke på at være eksperter inden for alle kommunikationsdisciplinerne. Men vi tror på at være specialister inden for PR, og på at tænke kreativt og innovativt hver eneste dag. Faktisk tror vi, det er den rigtige – og eneste – vej at gå som moderne PR-bureau.

Læs mere

 

De 3 seneste nyheder

Ny praktikant hos Related

Vi har travlt for tiden. Derfor er vi glade for at kunne byde vores nye praktikant Ellen velkommen på holdet...

Related forstærker tech-teamet

Foråret er endelig kommet. Udenfor begynder alting at vokse - og det samme gør Related. Det seneste skud på stammen hedder Niklas Arnell, der skal være en del af Relateds kontor i Stockholm...

Related på udkig efter næste praktikant

Vi har netop indledt jagten på efterårets praktikant...