16. juni 2011
5-trins guide: Sådan kommer din virksomhed på Facebook
Facebook er et effektivt og gratis redskab til profilering. Selv om det ikke er raketvidenskab at oprette en Facebook-profil, kan det blive dyrt og besværligt, hvis man kommer forkert fra start. Derfor får du en håndfuld konkrete råd.


1. Opret en side via linket i bunden af facebook.com






2. Følg vejen – men vær opmærksom på hullerne

Vælg ”Virksomhed, organisation eller institution” i oversigten og tilføj de ønskede login-oplysninger.

Bemærk, at du ikke kan bruge en mail med info@ eller lignende som login. Hvis flere personer skal kunne redigere siden, kan det være en fordel at oprette en gratis Gmail eller Hotmail til formålet. Så er profilen ikke bundet til én personlig mailadresse. Man kan dog også tilføje flere administratorer, når man har fået oprettet en side (læs mere i punkt 4).





3. Kig på fundamentet først

Efter de sædvanlige godkendelsesprocedurer og det bekræftende klik på den tilsendte mail, er du klar til at sætte siden op. Du har en række valgmuligheder for din side. Med mindre du repræsenterer et våbenfirma eller har andre særlige sikkerhedskrav, behøver du ikke ændre ved de prædefinerede tilladelser.





4. Tilføj flere administratorer

Hvis I er flere til at redigere siden, og I ikke har en særlig mailadresse til formålet fx en gratis Gmail, er det klogt at tilføje flere administratorer.

Så kan siden redigeres, selv om den person, der har oprettet siden, bliver syg eller får nyt arbejde.





5. Ind med indholdet

Nu er du klar til det, det handler om; at fylde indhold ind på siden. Under grundlæggende oplysninger kan du beskrive din virksomhed, kontaktoplysninger, værdier etc.

Klik på ”Vis side” i øverste højre hjørne. Derefter kommer du til ”Kom i gang”-siden, som guider dig igennem alt fra upload af profilbillede til statusopdateringer. Der er også fif til, hvordan du profilerer Facebook-siden på din hjemmeside.

Hvis du klikker på ”Væg”, kan du se det billede, dine brugere ser, når de besøger siden.




Et godt tip er at gøre siden klar, inden du begynder at gøre opmærksom på den. Sørg for at lægge billeder, information, vejledninger, konkurrencer, og hvad du nu ellers kan finde på, ind på siden, før du går ud med trompeter og fanfarer. Ellers risikerer du at skuffe brugerne, og så bliver det svært at trække dem til en anden gang.

Hvis du vil have hjælp til en strategi for din tilstedeværelse på Facebook, oprettelse, opdatering eller videreudvikling, er du velkommen til at kontakte os på tlf. 70 23 35 77 eller info@medieministeriet.dk.

Læs også vores artikel Find vej igennem Facebook-junglen

Du kan også besøge os på Facebook og se, hvordan vi har valgt at gribe det an

God fornøjelse med Facebook.

Venlige hilsener
Related

 

Om Related

Related er et moderne PR-bureau, der arbejder målrettet med pleje af virksomheder og organisationers omdømme og relationer til omverdenen. Det gør vi både på de platforme, du selv ejer, og på de platforme, du ikke kan kontrollere.

Vi tænker PR bredt. Vi tror ikke på at være eksperter inden for alle kommunikationsdisciplinerne. Men vi tror på at være specialister inden for PR, og på at tænke kreativt og innovativt hver eneste dag. Faktisk tror vi, det er den rigtige – og eneste – vej at gå som moderne PR-bureau.

Læs mere

 

De 3 seneste nyheder

Ny praktikant hos Related

Vi har travlt for tiden. Derfor er vi glade for at kunne byde vores nye praktikant Ellen velkommen på holdet...

Related forstærker tech-teamet

Foråret er endelig kommet. Udenfor begynder alting at vokse - og det samme gør Related. Det seneste skud på stammen hedder Niklas Arnell, der skal være en del af Relateds kontor i Stockholm...

Related på udkig efter næste praktikant

Vi har netop indledt jagten på efterårets praktikant...