18. januar 2013
Stor B2B-workshop for Norges turistudbydere
Cirka 100 salgsrepræsentanter og 250-300 potentielle købere var med, da anden udgave af TravelMatch i sidste uge fandt sted i Oslo. Workshoppen gav deltagerne mulighed for at udveksle information om mulighederne i Norges udgående turisme. Related var repræsenteret sammen med Det Tjekkiske Turistråd og Det Kroatiske Turistråd.

Samtlige Norges rejseoperatører var inviteret til workshoppen, der var organiseret af turistbureauernes organisation i Norge, Antor. Dermed var der optimale muligheder for Related’s to kunder, Det Tjekkiske Turistråd og Det Kroatiske Turistråd, til både at pleje eksisterende relationer, men også til at skabe nye kontakter.

- Antallet af norske turister i Kroatien steg med cirka 50% i 2012 sammenlignet med året før, hvilket primært skyldes de mange direkte flyforbindelser. Vi var med til workshoppen med fem forskellige hoteller og incoming bureauer for at udnytte de gode forbindelser til at skabe endnu større interesse for Kroatien, siger Paul Sikic, nordisk chef for Det Kroatiske Turistråd.

Og det er ikke kun Kroatien, som de seneste år har oplevet en stigende interesse fra Norge. Det Tjekkiske Turistråds direktør for det nordiske marked, Lucie Vallin, beretter om en succesfuld workshop, hvor de gode betingelser for at skabe kontakt med repræsentanter fra det attraktive norske rejsemarked fremhæves.

- Det var tydeligt, at det var anden gang, workshoppen blev afholdt. Der var mange købestærke bureauer repræsenteret, hvilket gav mulighed for at repræsentere vores spa resorts og hoteller samt incoming rejsebureauer på bedst mulig vis og udvide interessen for Tjekkiet yderligere, fortæller Lucie Vallin.

TravelMatch er de seneste to år blevet afholdt dagen før den store Rejselivsmesse i Oslo
 
 

Om Det Kroatiske Turistråd

Det Kroatiske Turistråd er en turistorganisation grundlagt med det formål at markedsføre Kroatien, fremme turismen i landet og styrke Kroatiens omdømme.

Hovedkontoret ligger i Kroatien. Det danske kontor arbejder under det skandinaviske kontor i Stockholm. Det Kroatiske Turistråd er repræsenteret i mere end 18 lande.

www.altomkroatien.dk

 
 

Om Det Tjekkiske Turistråd

Tjekkiet blev dannet i 1993, men landet har en lang og begivenhedsrig historie i kraft af placeringen i hjertet af Europa. 

Landet prydes af hundredvis af gamle slotte, klostre og herregårde samt smukke skove og bjerge. Derudover har Tjekkiet en traditionsrig mad- og ølkultur samt hele 12 UNESCO-seværdigheder. Hvert år afholdes der et væld af festivaler med fokus på fx musik, mad og øl – og desuden byder landet på en lang række kursteder og spaophold – og hele 90 golfbaner. 

Tjekkiet er ikke mindst kendt for hovedstaden Prag – eller ”Byen med de 1000 spir” – der byder på romantiske bydele, glitrende gader og den gamle charmerende Karlsbro.

Den korte afstand fra Danmark og det fornuftige prisniveau har gjort Tjekkiet til et populært rejsemål for både familieferier, short breaks eller aktiv ferier – året rundt.

www.czechtourism.com

 

De 3 seneste nyheder

Ny praktikant hos Related

Vi har travlt for tiden. Derfor er vi glade for at kunne byde vores nye praktikant Ellen velkommen på holdet...

Related forstærker tech-teamet

Foråret er endelig kommet. Udenfor begynder alting at vokse - og det samme gør Related. Det seneste skud på stammen hedder Niklas Arnell, der skal være en del af Relateds kontor i Stockholm...

Related på udkig efter næste praktikant

Vi har netop indledt jagten på efterårets praktikant...