17. april 2012
Kroatiske grillerier var en stor succes
Trøfler, grill-buffet og rødvin – krydret med spændende oplæg, dejligt forårsvejr og skøn udsigt. Der var det hele på menuen, da Det Kroatiske Turistråd inviterede rejsejournalister og rejsebureauer til en afslappet præsentation af gourmet og camping i Istrien.

Det var næsten som at være der selv; forårssolen varmede fra oven, duften af kroatiske grill-specialiteter fyldte luften, og rejselystne Kroatien-interesserede mængede sig med lokale kroatere. Det var en meget autentisk eftermiddag på Amerikakaj i København, da vores grill-event med stor succes satte fokus på Istriens camping- og gourmetmuligheder.

Ny viden og sjove facts
Det hele startede med en præsentation holdt af det lokale turistråd i Istrien. Præsentationen, der havde fokus på Istrien som campingdestination, gav en god indsigt i områdets potentiale for rejsebureauerne.

Under præsentation blev der budt på biska – den nationale brandy fra Kroatien. Selv om klokken ikke engang var tolv, tog deltagerne godt i mod det overraskende og finurlige indslag.

Foruden biskaen skyllede deltagerne også en god omgang baggrundsviden ned. Fx blev det fortalt, at halvdelen af samtlige campingpladser i Kroatien ligger i Istrien, og at den store halvø står for 25-30 procent af al turisttilstrømning til landet.

Det gode selskab trumfer (næsten) trøflerne
Efter præsentationen var der tid til spørgsmål fra deltagerne, inden fokus blev rettet mod campingens uundgåelige partner: grill-hyggen. På de runde borde blev der anrettet en lækker tre-retters grillmenu akkompagneret af kroatiske ingredienser som trøfler, olivenolie og lækre vine.

Selvom den middelhavsinspirerede grill-buffet vakte glæde, så kunne den ikke helt lukke munden på de deltagende, der alle greb chancen for at udvide deres Kroatien-netværk og uddele erfaringer om landet.

Istrien ligger 1500 kilometer fra København og er den største halvø ved Adriaterhavet.
 
 

Om Det Kroatiske Turistråd

Det Kroatiske Turistråd er en turistorganisation grundlagt med det formål at markedsføre Kroatien, fremme turismen i landet og styrke Kroatiens omdømme.

Hovedkontoret ligger i Kroatien. Det danske kontor arbejder under det skandinaviske kontor i Stockholm. Det Kroatiske Turistråd er repræsenteret i mere end 18 lande.

www.altomkroatien.dk

 

De 3 seneste nyheder

Ny praktikant hos Related

Vi har travlt for tiden. Derfor er vi glade for at kunne byde vores nye praktikant Ellen velkommen på holdet...

Related forstærker tech-teamet

Foråret er endelig kommet. Udenfor begynder alting at vokse - og det samme gør Related. Det seneste skud på stammen hedder Niklas Arnell, der skal være en del af Relateds kontor i Stockholm...

Related på udkig efter næste praktikant

Vi har netop indledt jagten på efterårets praktikant...