26. november 2013
Related skaffer massiv interesse for EU-brandingprojekt
På vegne af Software-Cluster har Related været primus motor på den nordiske PR-indsats for et storstilet brandingprojekt. Projektet har til formål at belyse EU’s styrker og svagheder som it-klynge, og PR-indsatsen fik toneangivende medier som Børsen, Computerworld og Svenska Dagbladet til at vise interesse.

It-mekkaet Silicon Valley i Californien løber ofte med opmærksomheden, når der tales om venturekapital til ambitiøse it-virksomheder og optimale vækstbetingelser. Men hvordan klarer it-højborgene i EU sig, og kan vi europæere overhovedet følge med ”Siliciumdalen”?

Det – og meget mere – gav et for nyligt afviklet stort brandingprojekt svar på, da det kulminerede med en virtuel pressekonference d. 10. december med pressedeltagere fra flere europæiske nøglemarkeder. På vegne af Software-Cluster, der er en fremtrædende it-klynge i det sydvestlige Tyskland og overordnet initiativtager på projektet, stod Related for al PR og pressekommunikation på de nordiske markeder.
 
Pressekonferencen blev afviklet direkte i browseren med lyd og billede, hvor den ”fremmødte” presse løbende kunne stille spørgsmål til talerne.
 
Fire af EU’s fremmeste erhvervsfolk fra bl.a. softwarefirmaet SAP og franske Truffle Capital præsenterede konklusionerne fra en ny, europæisk researchrapport, der for første gang sammenligner 15 it-klynger i EU både indbyrdes og i forhold til Silicon Valley.
 
Relateds rolle var at udbrede kendskabet til det omfattende studie og invitere flest mulige journalister fra erhvervs- og tech-medier i Danmark, Norge, Sverige og Finland til den virtuelle pressekonference. Pressekonferencen blev afsluttet med en Q&A-session, hvor interesserede journalister kunne stille spørgsmål til talerne. Efter konferencen fik alle deltagere adgang til rapporten fra det anerkendte Fraunhofer Institute.
 
- Vi er super-glade for at kunne hjælpe til med at sætte et skarpt fokus på Europas it-potentiale, og som altid er vi stolte af at levere et rigtig godt resultat til vores kunder. For Software-Cluster lykkedes det i høj grad at få relevante og ikke mindst toneangivende medier som fx Børsen til at interessere sig for brandingprojektet, siger Kenneth Nygaard Knudsen, der er Head of Tech i Related.
 
Massiv interesse
I alt deltog flere end 50 journalister fra Frankrig, de fire nordiske lande, England og Tyskland, som var fokusmarkederne for PR-indsatsen. 
 
I Norden sørgede Related for, at indflydelsesrige medier såsom Børsen, den norske udgave af Computerworld samt Svenska Dagbladet og Internetworld i Sverige deltog.
 
 
 

Om Software-Cluster

Software-Cluster er placeret i det sydvestlige Tyskland – et område, der er kendt som Europas Silicon Valley. Talrige universiteter, virksomheder og forskningsinstitutioner arbejder tæt sammen omkring de centrale centre for softwareudvikling i regionen, som omfatter: Darmstadt, Karlsruhe, Kaiserslautern, Saarbrücken og Walldorf. 9 af de 100 største (inkl. den største) software-udbydere i Europa har hovedkvarter i Software-Cluster-regionen.

www.softwarecluster.com

 

De 3 seneste nyheder

Ny praktikant hos Related

Vi har travlt for tiden. Derfor er vi glade for at kunne byde vores nye praktikant Ellen velkommen på holdet...

Related forstærker tech-teamet

Foråret er endelig kommet. Udenfor begynder alting at vokse - og det samme gør Related. Det seneste skud på stammen hedder Niklas Arnell, der skal være en del af Relateds kontor i Stockholm...

Related på udkig efter næste praktikant

Vi har netop indledt jagten på efterårets praktikant...