28. august 2013
Related booster Hauppauge på YouTube
I Related er vi for tiden i gang med en utraditionel PR-indsats for Hauppauge. Vi har engageret en række af Nordens førende YouTubere inden for gaming til at teste Hauppauges nye streamingboks og smække deres uforbeholdne mening på YouTube. Ved at skrue ned for kontrollen tuner vi troværdigheden og rækkevidden.

Det moderne mediebillede har banet vejen for en forbrugerkultur, der udfordrer traditionelle PR- og kommunikationsveje, men som samtidig åbner nye kanaler, vi kan benytte til at trænge igennem med vores kunders budskaber.

Forbrugere i dag vil tales med, ikke til. De vil engageres og involveres. Indgå i fællesskaber – og være med til at skabe. Derfor overrasker det heller ikke, at brugen af videotjenester som YouTube boomer - og at eksperter i dag sågar taler om en "YouTube-generation". Set med PR-kontaktlinserne udgør YouTube et mekka af muligheder i forhold til at skabe og dele indhold om brands og produkter.

- Vi ser et stort potentiale i brugerdrevet indhold, hvor forbrugerne taler til og med andre forbrugere. Det er ærligt, og troværdigheden er højere end med mange andre kanaler. Derfor har vi valgt det som en af løsningerne til at profilere den nye streamingboks fra Hauppauge, siger Kenneth Nygaard Knudsen, PR-konsulent og Head of Tech i Related.

PR med enorm rækkevidde
Troværdighed er langt fra eneste styrke ved at inddrage YouTubere, som hæren af engagerede forbrugere, der uploader videoer, hvor de tester, evaluerer og anbefaler produkter også kaldes.

- Én af de YouTubere, vi har været i dialog med, har hele 12 millioner abonnenter. Det er en rækkevidde, hvor langt de fleste medier kommer til kort. Der er derfor et betydeligt potentiale for at skabe engagement og sætte gang i samtalen om ens produkter.

Kenneth Nygaard Knudsen påpeger, at der selvfølgelig er en risiko forbundet med at lade YouTubere agere talerør for en virksomhed og dens produkter.

- Er omtalen negativ, så er det klart, at det rammer hårdt, når en video bliver set af tusindvis. Men i bund og grund handler det jo kun om én ting: at have et godt produkt.

I denne omgang er det Hauppauge, vi booster via YouTube. Men ideen med at engagere YouTubere i PR-indsatsen kan sagtens være en mulighed i forhold til andre af vores kunder fremover.
 

Om Hauppauge Computer Works

Haupauge Computer Works, der har hovedkvarter i Hauppauge, NY, har eksisteret siden 1992. Selskabet er verdens førende inden for udvikling og fremstilling af PC-baserede tv-tunere og data broadcast receiver-produkter.

Hauppauge Computer Works’ produkter giver pc-brugere mulighed for at se tv på deres pc-skærme, afholde videokonferencer og skabe både still-videobilleder og digitale tv-optagelser.

www.hauppauge.com

De 3 seneste nyheder

Ny praktikant hos Related

Vi har travlt for tiden. Derfor er vi glade for at kunne byde vores nye praktikant Ellen velkommen på holdet...

Related forstærker tech-teamet

Foråret er endelig kommet. Udenfor begynder alting at vokse - og det samme gør Related. Det seneste skud på stammen hedder Niklas Arnell, der skal være en del af Relateds kontor i Stockholm...

Related på udkig efter næste praktikant

Vi har netop indledt jagten på efterårets praktikant...