28. maj 2015
Ny Doro-kampagne skal få seniorerne på Spotify
Svenske Doro, der er global markedsleder inden for mobiltelefoner til seniorer, har netop søsat en stor sommerkampagne, der skal inspirere seniorer til at komme i gang med at bruge moderne teknologi som apps og streamingtjenester. Som Doros danske PR-bureau skal Related være med til at skabe opmærksomhed om kampagnens budskaber via en målrettet presseindsats og Facebook.

For mange seniorer kan det måske virke som lidt af en jungle at kaste sig ud i apps, downloads og streamingtjenester, når man ikke er vokset op med hverken smartphone eller internet. Som seniorernes foretrukne brand inden for seniorvenlige mobiltelefoner, lancerer Doro derfor nu en kampagne, der skal gøre både musik og moderne teknologi tilgængeligt for seniorerne. 

Sammen med seniorerne vil Doro skabe den ultimative spilleliste under titlen ”Senior hits” via musiktjenesten spotify, som skal indeholde alle seniorernes yndlingshits gennem tiden. Udover at seniorerne kan få gavn af spillelisten, vil Doro med projektet vise de ældre, hvordan man fx kan lytte til sin yndlingsmusik eller lydbøger på sin smartphone eller computer - og på den måde hjælpe dem til at komme i gang med at bruge den moderne teknologis mange muligheder.  
 
- Hele budskabet omkring Senior hits er meget aktuelt: vi ridder på en digital bølge, og den kan seniorerne også sagtens ride med på – de skal måske bare have lidt mere vejledning, og det kan en kampagne som denne være med til at give, siger Trine Abild, der er strategisk direktør i Related og ansvarlig for koordineringen af Relateds indsats i forbindelse med kampagnen.
 
Facebook og omtale i medierne
Kampagnen består af forskellige elementer og bliver aktiveret via både owned, paid og earned media - dvs. de platforme, Doro selv kontrollerer som fx webside, Facebook og markedsføring i både trykte og online medier samt de platforme, hvor man skal gøre sig fortjent til den redaktionelle omtale. 
 
Som PR-bureau for Doro i Danmark gennem mere end ti år, håndterer Related Doros danske presseindsats og Facebookside. Derfor står vi også bag udrulningen af kampagnens budskaber via disse kanaler. 
 
Indsatsen omfatter tekstforfatning af pressemeddelelser om Senior hits, kontakt med journalisterne samt Facebook-content og opdateringer på siden. 
 
Sammensætningen af spillelisten Senior Hits løber frem til slutningen af juni, men allerede nu kan den findes via spotify her.
 
Du kan også læse mere om Senior hits på kampagnesiden her.
 

Om Doro

Den svenske virksomhed Doro fokuserer på udvikling, markedsføring og salg af teleprodukter, som er specielt udviklede til det globalt voksende seniormarked. Virksomheden er især kendt for at producere mobiltelefoner med store taster.

Doro har mere end 38 års erfaring inden for telefoni, og produkterne sælges i mere end 30 lande på fem kontinenter. Det gør virksomheden til det førende brand inden for brugervenlige og letanvendelige mobiltelefoner.

www.doro.com

 

De 3 seneste nyheder

Ny praktikant hos Related

Vi har travlt for tiden. Derfor er vi glade for at kunne byde vores nye praktikant Ellen velkommen på holdet...

Related forstærker tech-teamet

Foråret er endelig kommet. Udenfor begynder alting at vokse - og det samme gør Related. Det seneste skud på stammen hedder Niklas Arnell, der skal være en del af Relateds kontor i Stockholm...

Related på udkig efter næste praktikant

Vi har netop indledt jagten på efterårets praktikant...